MUF

Vill du förändra världen?

Då har du kommit helt rätt! En politiskt förening är ett demokratisk avstamp för att åstadkomma förändringar i samhället. MUF engagerar unga människor mellan 12 och 30 år. Av MUF:s cirka 9000 medlemmar bor 1700 Skåne. Det är gymnasiestuderande, ungdomar som pluggar på högskolan eller jobbar som är aktiva. Var Du än bor i Skåne, norr till söder, öster till väster, så finns det en förening nära Dig. MUF i Ystad är en engagerad skara ungdomar där Hannah Persson är ordförande. För att få veta mer om hur du kan vara med och påverka är du välkommen att kontakta Madeleine. Du kan också vända dig direkt till MUF i Skåne.

MUF tror på idén om frihet. Frihet att få fatta sina egna beslut och bli respekterad för sina val. Med denna idé som utgångspunkt, driver vi frågor som är viktiga för ungdomar i Skåne. Vi driver den i de Skånska kommunerna och i Region Skåne, överallt där den gör skillnad i ungdomars vardag.